zondag 13 december 2015

Leeragenda leerlijn 4

In Leeragenda 4.0 (concept) wordt een begin gemaakt met LL4. In onderstaande reflectie staat de richting voor de komende periode, wat mij betreft, beschreven. Ik zou graag willen dat in de leerlijn 'Mens ontwikkelen' niet alleen de context zoals deze binnen scholen aan de orde is, maar ook hoe dit past binnen een netwerkorganisatie (zoals het KEC beoogt te zijn/worden). Hieraan gekoppeld de betekenis voor het leiderschap. Graag zou ik wat betreft het leiderschap ook de koppeling maken naar 'zelfverantwoordelijke teams' de richting die op organisatieniveau Het Driespan nastreeft (en past bij mij als 'leidinggevende'). Reflectie zal een belangrijke tool zijn in komende periode om me verder te ontwikkelen als leidinggevende. Daarnaast is een leerpunt voor mij en het team om koersvast te zijn/blijven in deze roerige tijden en me niet te laten leiden door 'de waan van alle dag'. Een ander punt dat nog meer vormgegeven moet worden is het professionaliserings-/ scholingbeleid binnen het KEC. Ook hieraan kan de leerlijn een bijdrage leveren.
Vragen die ik heb, hebben betrekking op mijn positie als leidinggevende vanuit een 'historisch'persectief als collega en vervolgens als leidinggevende. Ook de transitie ambulante dienst (en eerdere beslissingen door vorige leidinggevende) naar het KEC heeft effect en invloed op de mensen. Hoe hier op een adequate wijze mee om te gaan, is van wezenlijk belang voor de doorstart die het KEC in dit schooljaar doormaakt. Ik zou graag willen dat binnen deze leerlijn ruimte is om ook aandacht te schenken aan andere organisatievormen dan 'de school' als context binnen het onderwijs.

Geen opmerkingen: