-Ik bespreek mijn zorgen met collegae
-Mensen werkzaam in het onderwijs weten het altijd beter en reflecteren nauwelijks op hun handelen
-Het heeft geen zin om collega's nieuwe informatie te geven
-Collegae zijn weinig leerbaar en open voor nieuwe informatie en laten weinig (zelf)reflectie zien
-De meerwaarde van de interventie wordt niet gezien
-De interventie kost veel tijd, brengt weinig nieuws, de workshopleiders praten vreemd, ...
-Collega's komen te laat binnen, zitten bij elkaar, terwijl er ook collega's van andere organisaties zijn, geven aan al HGW-proof te handelen, etc..
Context: workshop/interventie in het kader van Passend Onderwijs over handelingsgericht werken.
Deze ladder ga ik gebruiken in een teamvergadering om als spiegel voor te houden en in tweetallen te bespreken vanuit een concrete situatie. te gebruiken als reflectiemiddel (koppelen aan transactionele analyse)
Doel: bewustwording
Korte weergave van de bespreking met het team
De workshop die verzorgd is in het kader van 'transactionele analyse'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten