dinsdag 21 juli 2015

De One minute Manager Ken Blanchard & Spencer Johnson

Naar aanleiding van een voor mij 'kritische' situatie op mijn werk met collega's in de week voor de vakantie, een aantal reflecterende gesprekken en overpeinzingen mijnerzijds, heb ik onderstaande boekje aangeschaft en gelezen. Opnieuw de bevestiging gekregen voor het belang van de 'mensen' in de organisatie. In dit boekje worden drie principes besproken, nl. het belang van doelstellingen, complimenten en bijsturing. Onder enkele zinsneden uit het boek:
'het aantrekken en behouden van talent is topprioriteit'
'de beste manier om resultaat te behalen is met mensen'
'help mensen met hun volledige potentieel te benutten. betrap ze erop als ze iets goed doen'
'feedback is the breakfast of champions'
'doelstellingen vormen de basis van gedrag. Consequenties van het gedrag zijn van invloed op het toekomstige gedrag'
'delen met anderen'

Wanneer je op het boekje klikt, TED-talk Ken Blanchard, over Samenwerking

Geen opmerkingen: